סודות התזונה הים תיכונית

התזונה (דיאטה) הים תיכונית מבוססת על אורח חיים שהשתמר  מאות בשנים באגן הים התיכון.

ישנן אינספור עדויות ומחקרים על כפרים נידחים ביוון, תורכיה, סיציליה ודרום ספרד בהם מתגוררים אנשים נינוחים עם תוחלת חיים בריאה וארוכה באופן ניכר. המכנה המשותף המובהק של אוכלוסיות אלו הוא תרבות של אורח חיים בריא לאורך דורות המבוסס על התזונה הים תיכונית.

העקרונות הבסיסיים של התזונה הים תיכונית מבוססים על צריכת פירות וירקות טריים, שמן זית, קטניות, דגנים מלאים, דגים, ומעט מוצרי חלב.

מחקרים רבים לאורך זמן מעידים כי דיאטה ים תיכונית המשולבת באכילה איטית, המחולקת למספר ארוחות קטנות לאורך היום ובשילוב פעילות גופנית מתונה, משפיעה פלאים על הבריאות הפיזית והנפשית של אלו החיים לפי עקרונותיה פשוטים כל כך לאימוץ.

התזונה הים תיכונית תורמת לחיזוק מערכת החיסון ולשמירה על משקל מאוזן, מפחיתה סיכוני מחלות כרוניות כסוכרת ויתר לחץ דם, תורמת לחיזוק מערכת הלב, איזון רמות הכולסטרול, הפחתת הסיכון לסרטן ועוד.

הדיאטה הים תיכונית מתאימה  לכל המעוניין בשיפור איכות חייו ובריאותו לאורך שנים ללא ספירת קלוריות מייגעת וללא מעברים חדים בין דיאטות אופנתיות אשר בסופו של יום אינן מחזיקות לאורך זמן.

עקרונות התזונה הים תיכונית פשוטים ונגישים ומורכבים מפריטי מזון זמינים וזולים המאפשרים יישום מהיר ושווה לכל נפש.

שמן זית והדיאטה הים תיכונית

שמן זית מכיל חומצות שומן המותאמות בדיוק לדרישות הגוף שלנו בניגוד לשמנים צמחיים אחרים שבהם הרכב חומצות השומן כולל רכיבים רבים שאינם דרושים לגוף ואף מזיקים לו.

שמן הזית עשיר בנוגדי חימצון, פוליפנולים, הנלחמים ברדיקלים החופשיים שבגוף.

אורח החיים המערבי הכולל תזונה ממזון מעובד, ארוחות לא סדירות וסגנון חיים המלווה במתח מתמיד מעודד היווצרות של רדיקלים חופשיים התוקפים את גופנו. אנו זקוקים לנוגדי חימצון יעילים שיילחמו בהם וימתנו את השפעתם. בתזונה הים תיכונית, שמן הזית משמש מקור בסיסי לשומנים בריאים ונוגדי חימצון שאינם מצויים במזונות אחרים.

שמן זית עשיר בפיטו סטרולים (סטרולים מהצומח) המנטרלים את ספיגת הכולסטרול הרע (LDL) שמקורו מצריכת מוצרי מזון מהחי ומאפשרים לכבד לייצר כולסטרול תקין ומאוזן ללא שקיעה בדפנות כלי הדם.

בתזונה הים תיכונית, ירקות ירוקים ושמן זית יהיו תמיד על השולחן. גם לטעם נפלא וגם לצריכת סטרולים בריאה.

שמן זית מכיל כמויות גבוהות של ויטמין E המהווה נוגד חימצון עוצמתי ומתמוסס בשמן ללא פירוק. נשים יווניות בנות תשעים עם שער מלא וללא קמטים מהוות הוכחה חיה להשפעה המיטיבה של שמן הזית על מניעת חימצון העור והשיער הבא לידי ביטוי בקמטים ונשירה.

תוכלו למצוא באתר שלנו מאמר נוסף ומפורט בנושא שמן הזית החיסון הטבעי של הטבע

 

לסיכום:

  • התזונה הים תיכונית מוכיחה את עצמה אלפי שנים כמפתח לאורח חיים בריא
  • יישום הדיאטה הים תיכונית פשוט וקל , שווה לכל נפש
  • הדרך הפשוטה והמהירה לביסוס שגרת חיים מאוזנת ובריאה
  • שמן זית כתית מעולה העשיר בנוגדי חימצון וויטמין E הינו מרכיב יסודי בתזונה הים תיכונית.
  • שימוש תדיר בשמן זית לתיבול, בישול, אפייה וטיגון משפר את איכות המזון ואת הבריאות לטווח זמן ארוך.
  • יש שמן זית ויש שמן זית. הקפידו על שמן זית כתית מעולה, בכבישה קרה, בחמיצות נמוכה, ובסימון תו האיכות של ענף הזית המעיד על עמידתו בתקן האיכות הישראלי.

הכנסו כאן לחנות האינטרנטית שלנו ורכשו שמן זית איכותי מהגליל.

משלוח מהיר עד הבית, ללא תשלום נוסף ברכישת מארזים.

 

 

לקריאה נוספת והעמקה בסודותיה של התזונה הים תיכונית:

החיים הבריאים והטובים באזור הים התיכון – ד"ר ירון בוקר, קופ"ח כללית

תזונה ים תיכונית – המרכז הרפואי ת"א, נטלי שמש, אולגה רז

תזונה ים תיכונית – משרד הבריאות

לרזות נכון – הדיאטות שעובדות – Ynet, יעל דרור

Mediterranean Diet – Wikipedia

 

לתשומת לב: מאמר זה איננו המלצה רפואית. על סובלים מסוכרת, לחץ דם, לב , כבד שומני  או מבעיות רפואיות אחרות יש להתייעץ עם הרופא המטפל ו/או דיאטנית להתאמה אישית.

 

שלום, כאן שי
אשמח לסייע גם בוואטסאפ

דילוג לתוכן