עשר סיבות טובות לשימוש בשמן זית בוטיק ישראלי

עשר סיבות לקניית שמן זית בוטיק ישראלי

 
1. רוב מותגי שמני הזית על מדפי המרכולים מקורם ביבוא, בעיקר מספרד.
2. גם מותגים שנראים ישראלים שורשיים לכל דבר משתמשים בשמן זית מיובא או מערבבים אותו עם שמן ישראלי.
3. רובם הגדול של השמנים שמקורם ביבוא הם מהעונה הקודמת ועלולים להיות גם בני שנתיים או אפילו שלש. שמנים אלו מאבדים משמעותית מאיכותם הכימית וטעמם ונתפסים כשטוחים או עם טעמי לואי.
4. הכיתוב שמן זית כתית מעולה מתייחס לרוב לדרגת חמיצות ולא לפגמים בשמן הזית. רבים משמני הזית הללו מאובחנים פגומים במבחני טעימה שנערכים בענף הזית ע”י טועמים מוסמכים.
5. ייצור תעשייתי של שמן זית הינו בכמויות של אלפי טונות ממקור של מאות חקלאים שהשונות ביניהם גדולה. במצב כזה היצרנים מערבבים בין השמנים השונים במטרה להגיע לממוצע סביר ומתקבל. אין ייחודיות ליצרן איכותי או לאזור גידול ספציפי.
6. יצרן קטן של שמן זית ישראלי הוא חקלאי שמגדל כמה עשרות דונמים של זיתים, לרוב עד 3-4 זנים שונים. הכרם הקטן יחסית מאפשר לחקלאי התייחסות פרטנית לכל שלבי הגידול, לדייק את המועד האופטימלי של המסיק ובפעולה משותפת עם בית בד איכותי להגיע לתוצאות מעולות ברמת הארומות והטעמים.
7. יצרן בוטיק של שמן זית ישראלי משתייך לרוב למועדון בעלי תו האיכות של ענף הזית. תו האיכות מוודא ששמן הזית עומד בקריטריונים של איכות כימית (חמיצות, פראוקסידים) המבטיחה את יציבות השמן ובעיר איכות ארגונולפטית שמבטיחה שהשמן איננו פגום בטעמו.
8. רכישה של שמן זית ישראלי מלווה ברגש השתייכות והערכה לייצור ישראלי מקומי ואמון במותג מוכר שמייצג אותנטיות וזהות ברורה עם  מגדל ש”אפשר לגעת בו” והוא משלנו.
9. איטלקי מטוסקנה , צרפתי מפרובאנס או יווני מכרתים לעולם יעדיפו את שמן הזית המקומי שלהם. הם מכירים את טעמיו, את המגדלים ובתי הבד ומפתחים נאמנות  ל”שמן הזית המקומי שלנו”.
10. יצרני שמן הזית הקטנים בישראל עושים מאמץ להביא לציבור בישראל את השמנים הטובים והבריאים ביותר. הם מטפחים את הכרמים באהבה ובמסירות , משמרים ומייפים את נוף הארץ. 

 

ואנחנו?

 משק לביא הוא יצרן קטנטן ללא כל השפעה בשוק הגדול הזה שמגלגל כמויות אדירות ממקום למקום.
אנחנו יצרני בוטיק פשוטים. גוזמים, מטפלים בעשביה, נלחמים בעין הטווס, בזבוב הזית. מוסקים בכיף, מייצרים שמן טעים ומאחסנים אותו בזהירות עד שיגיע לקהל לקוחות קטן ומתמיד.  ולכן אנחנו מכוונים לא לכמות אלא לאיכות. במשק הקטן שלנו אפשר להתייחס לכל עץ, לכל חלקה, לטפל בכרם במסירות, למסוק את הזיתים בעונתם בזהירות ובתשומת לב ולהפיק שמן זית גלילי, כתית מעולה ואיכותי ברמות הגבוהות ביותר. תרומה צנועה לאוהבי שמן הזית. בלי טריקים, בלי שטיקים. 
לא תמצאו אותנו במרכולים וגם לא בחנויות המוצרים המיוחדים.
את שמן הזית שלנו ניתן לרכוש בחנות המקוונת באתר או במרכז המבקרים שלנו בהושעיה, בWaze  “לביא שמן זית מהגליל”.
רוצים לנסות? בשמחה!
כנסו כאן לחנות המקוונת שלנו, ותקבלו מארז שמן זית במשלוח חינם עד הבית. תטעמו, תרגישו. תבינו.

קישור לכתבה בערוץ 12: https://www.mako.co.il/news-money/consumer/Article-5c621df24ddc181027.htm

בשמן זית לביא אוהבים לפנק!

קבלו במתנה קופון ע"ס 10 ש"ח לרכישה בחנות:

הקופון הועתק!
lavioliveoil

מוגבל לשימוש אחד לרכישת מארזים המשתתפים בהטבה: רביעית 2 ליטר, שישית בקבוקים וזוג מיכלי 5ליטר

שלום, כאן שי
אשמח לסייע גם בוואטסאפ

דילוג לתוכן