שמן זית איכותי?

 
כולנו רוצים שמן זית איכותי. ברור. מי רוצה שמן זית לא איכותי?
איכות שמן הזית נמדדת בשני מרכיבים עיקריים: טעם וכימיה.
שמן זית איכותי הוא קודם כל טעים. מאד. אי אפשר לפספס. יש לו ארומות נהדרות של טבע רענן, פירותיות. פשוט טעים.
כן, הוא עשוי להיות מריר יותר ומריר פחות, חריף יותר או פחות, אך לא יהיו בו פגמים כמו עיפוש או חימצון הנובעים משלל גורמים:
גידול לקוי (מזיקים, מחלות, יובש), מסיק בתנאים גרועים , טיפול לקוי בזיתים עד הגעתם לבית הבד, ייצור בבית בד שאינו מקפיד על איכות גבוהה של התהליך, אחסון בתנאים לא נאותים (אור, חמצן, טמפרטורה).
המרכיב השני הוא איכותו הכימית של שמן הזית, שלא תמיד ניתנת לזיהוי בטעימה. חומציות השמן המעידה על רגישותו לחימצון (פירוק אורגני), כמות פיראוקסידים (רע), כמות פוליפנולים – נוגדי חימצון (טוב) ועוד.
רוב שמני הזית הנמכרים ברשתות השיווק מסווגים ככתית מעולה, החומציות הכימית שלהם היא כנראה מתחת ל- 0.8%. אבל אין למדד זה כל השפעה מהותית על איכות השמן.
שמן הזית ה”סטנדרטי”, הנמכר תחת מותגים ברשתות השיווק יהיה לרוב  “שטוח” בטעמו, נעדר ארומות וטעמים המייחדים שמן זית איכותי.
מקורו של רוב שמן הזית הנמכר ברשתות השיווק הוא יבוא, בעיקר מספרד שם נהנים יצואני השמן מסבסוד ממשלתי נדיב המאפשר להם יצוא במחירים נמוכים. במקרים רבים השמן המיובא שייך לייצור של השנה הקודמת ומשווק כעודפים.
שמן הזית המיובא עומד בדרך כלל בקריטריונים הכימיים של האיכות, אך לרוב רחוק מאד בטעמו משמני הזית המקומיים המיוצרים בישראל.
שמני הזית האיכותיים באמת  מספרד, איטליה וצרפת נשארים לרוב שם ולא נשלחים מעבר לים בקוביות פלסטיק הנודדות שבועות על פני ימים ודרכים.
אז איך תדעו מהו שמן זית איכותי? מהו שמן זית מומלץ?
ראשית, תו האיכות. שמן זית הנושא את תו האיכות של ענף הזית עבר מבחן איכות קפדני, כימי וארגונולפטי (היעדר פגמים בטעם).
תבדקו ממי אתם רוכשים. תטעמו, תשאלו, תנסו.
יש בישראל לא מעט יצרני בוטיק העמלים לספק שמני זית איכותיים מהטובים בעולם. רובם יגיעו אליכם במשלוח עד הבית בלחיצת כפתור.
שמן הזית שלנו , לביא שמן זית מהגליל, נושא בגאווה את תו האיכות. החומציות שלנו נמוכה במיוחד, 0.27% וכמות הפוליפנולים, נוגדי החימצון גבוהה במיוחד, 541 מ”ג/ליטר. והטעם? תנסו בעצמכם. שמן הזית מזן סורי מומלץ לשימוש למגוון רחב של בישולים, תיבולים וגם אפיה.
כנסו לחנות שלנו באתר ובחרו במארז הנוח לכם. בקבוק מעוצב לשיש ולשולחן האוכל, מיכל 2 ליטר לשימוש שוטף או מיכל גדול של 5 ליטר לטווח ארוך יותר, מה שנוח. קליק אחד והשמן אצלכם בבית.
לבריאות!
 

 

 
 

בשמן זית לביא אוהבים לפנק!

קבלו במתנה קופון ע"ס 10 ש"ח לרכישה בחנות:

הקופון הועתק!
lavioliveoil

מוגבל לשימוש אחד לרכישת מארזים המשתתפים בהטבה: רביעית 2 ליטר, שישית בקבוקים וזוג מיכלי 5ליטר

שלום, כאן שי
אשמח לסייע גם בוואטסאפ

דילוג לתוכן